חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

בז"ן הורשעה בקנס של 732 אלף שקל בגין זיהום נחל הקישון 14.10.15

בשנת 2010 חברת בתי הזיקוק הזרימה נוזלים מזוהמים לנחל הקישון מפני שהתרשלה בתחזוקת מיכלי האגירה המיועדים לקליטת מי גשמים. המיכלים לא נוקו ולא רוקנו והכילו שפכים מזהמים, שמקורם בתקלה במערכת טיהור השפכים. מי הגשמים שנאגרו במיכלים המיועדים עלו על גדותיהם ובז"ן הזרימה את תכולתם לקישון במשך שעות ארוכות, בניגוד לחוק. עשרות אלפי מ"ק של נוזלים מזוהמים בשמנים, בקולי צואתי ובחומרים שונים גרמו לזיהום סביבתי חמור של הנחל וזרמו לים.

בז"ן לא נערכה כראוי גם לחורף 2011 והאירוע חזר על עצמו. בז"ן הזרימה לנחל שפכים מזוהמים במשך כ-24 שעות לפחות.

עו"ד ג'מילה הרדל ואכים, מנהלת המחלקה המשפטית בעמותת אזרחים למען הסביבה, מדגישה: "ההרשעה היא על זיהום שאירע בשנת 2010, אבל לפי המידע שיש לנו, בז"ן ומפעלים אחרים ממשיכים להזרים שפכים חריגים לקישון. לכן, כל עוד לא נעשה שינוי מהותי בהתנהלות המפעלים ובתקנים שנקבעים להם, ההשפעה של קנסות כאלה פה ושם מוטלת בספק. גם הכספים הגדולים שמושקעים בשיקום של הנחל יורדים לטמיון".

על אף שהאירועים קרו לפני ארבע שנים, מנתוני המשרד להגנת הסביבה שפורסמו בתחילת השנה עולה כי נכון ל-2014, בז"ן הוא עדיין המפעל המזהם ביותר בישראל.

 

 

בית משפט השלום בחיפה הרשיע את בז"ן בעבירות זיהום חמורות

חברת בתי הזיקוק, שנקנסה ב-732 אלף שקלים, הזרימה בשנים 2010 ו-2011 נוזלים מזוהמים לנחל הקישון. מנהלת עמותת אזרחים למען הסביבה: "מגיע לעורכי הדין של בז"ן כל הכבוד שהצליחו להוציא אותה עם קנס כל כך נמוך"

יובל בגנו, 14.10.15, מעריב

 

הרשעה וקנס בסך 732,500 ₪ לבז"ן בגין זיהום חמור של הקישון

בית משפט השלום בחיפה הרשיע את חברת בתי זיקוק לנפט (בז"ן) ובכירים בחברה בעבירות של זיהום מקורות מים ואחריות להזרמת שפכים לים בשני אירועים שונים וגזר על החברה קנס בסך כולל של 732,500 ₪

סמר עודה, 14.10.15, חי-פה

 

בזן תשלם קנס של כ-730 אלף שקל על זיהום הקישון

החברה הורשעה בהזרמת נוזלים מזוהמים לנחל הקישון לאחר שהתרשלה בתחזוקת מיכלי האגירה המיועדים לקליטת מי גשמים

ליאת גוטמן, 14.10.15, כלכליסט

 

732 אלף שקל קנס לבתי זיקוק על זיהום הקישון

ב-2010 הזרימה בז"ן נוזלים מזוהמים לנחל הקישון לאחר שהתרשלה בתחזוקת מיכלי האגירה המיועדים לקליטת מי גשמים. שנה לאחר מכן המקרה חזר על עצמו. בז"ן: "השקענו עשרות מיליונים כדי להימנע מאירועים כאלה בעתיד"

אילנה קוריאל, Ynet, 14.10.15

 

 

 

עוד בנושא:

זיהום ים ומקורות מים

נתוני המפל"ס על פליטות לקישון, שנת 2013

פליטות מזהמים לקישון: "פי 4 מהפליטות לשאר הנחלים בארץ יחד"

דליפת דלק מבסיס רמת דוד לנחל הקישון 18.2.15

בתי זיקוק חיפה הוא המפעל המזהם ביותר בישראל ובעל ההשפעה הסביבתית הגדולה ביותר

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב