logo Citizens for the Environment
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעקבות העתירה של העמותה תחנת הפסולת הפיראטית בפקיעין נוקתה ונסגרה

פסק הדין שניתן בהסכמה בין שני הצדדים אישר אתמול (29.3.16) כי מאז הגשת העתירה, המועצה המקומית השלימה את תהליך ניקוי וסגירת התחנה והתחייבה שלא תופעל כל תחנת מעבר אחרת בתחומי הישוב. כמו כן, התחייבה המועצה לבצע את הפעולות הנדרשות לשמירה על ניקיון הישוב ומניעה של מפגעים מסוג זה בעתיד.

pekien-psakdin29.3.16עו"ד ג'מילה הרדל ואכים, מנהלת המח' המשפטית בעמותת אזרחים למען הסביבה: "לאחר שנים של מאבקים, הצלחנו היום להגיע לשיתוף פעולה מלא עם ראש המועצה שיוביל לשמירה על בריאות תושבי פקיעין ואיכות חייהם. חבל שנדרשנו להזדקק לבית המשפט לצורך כך."

במשך שנים סבלו תושבי פקיעין מהמפגעים הרבים שיצרה תחנת המעבר הפירטית שהופעלה על ידי קבלן הניקיון של המועצה המקומית.

מאבק ציבורי שהובילו התושבים בעזרת עמותת אזרחים למען הסביבה לא הצליח להסיר את המפגע אך עתירה לבית המשפט המחוזי בחיפה, שהוגשה על ידי עוה"ד ג'מילה הרדל ואכים בשם העמותה ותושב פקיעין, הצליחה, סוף סוף, להביא לשיתוף פעולה עם המועצה המקומית, בראשות ד"ר סויד סויד, ולסגירה סופית ומוחלטת של תחנת המעבר.

מצורף פסק הדין

 

 

מהלך האירועים:

1.7.15 – עמותת אזרחים למען הסביבה שלחה התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים נגד המועצה המקומית פקיעין בשל המפגעים שיוצרת תחנת המעבר לפסולת. המועצה הבטיחה שהשטח ינוקה תוך שבוע, אך הבטחה זו לא קוימה.

21.9.15 – העמותה הגישה עתירה מנהלית נגד המועצה המקומית פקיעין וראש המועצה – בגין ניהול תחנת מעבר לפסולת יבשה, שבפועל הפכה לאתר פסולת פיראטי שגורם נזקים רבים לסביבה ולבריאות הציבור.

3.12.15 – בעקבות העתירה: המועצה המקומית פקיעין התחילה בניקוי המפגעים

29.3.16 – פסק הדין שניתן בהסכמה בין שני הצדדים מאשר שהמועצה המקומית השלימה את תהליך ניקוי וסגירת התחנה והתחייבה שלא תופעל כל תחנת מעבר אחרת בתחומי הישוב.

 

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב