חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

דרישה לחשוף מידע ולהגישו לבית המשפט לגבי הפרות שבוצעו על ידי מפעלים במפרץ חיפה

עמותת אזרחים למען הסביבה פנתה היום (30.10.16) לשר להגנת הסביבה בדרישה לפרסם לציבור את פרוטוקול השימוע​ ​וכן את המסמכים והבדיקות המלאות ללא השחרות וכן כל המידע שבגינו הוזמן מפעל כרמל אולפינים לשימוע​, וכן לפנות לציבור ולקבל ממנו את כל התיעוד והצילומים שנעשו על ידו בזמן האירועים במפעל, ואשר מוכיחים את משך פליטת העשן השחור מהמפעל.

המשרד מתבקש לה​גיש את כל המידע הנ״ל בצירוף חוות דעתו המקצועית לבית המשפט בתיק צ״א 33533-10-16 עירית חיפה נגד כרמל אולפינים, בבית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה וכי נציג מוסמך מטעמו יגיע לדיון בתיק הנ"ל ביום 6.11.16 ויציג את כל הסיכונים לסביבה ולבריאות הציבור שיש מהמפעל הזה כשהוא עובר על החוק.

השימוע וצו הסגירה של עיריית חיפה לכרמל אולפינים

​כמו כן, המשרד נדרש לפרסם את המידע שבגינו הוא הזמין את מפעל חיפה כימיקלים לשימוע לפני חודש וחצי​ וכן ​רשימת סיורי הפיקוח ובדיקות הפתע שהדוחות של יישום התכנית הלאומית מסתמכים עליהם, וכן את הנתונים המדויקים לגבי חומרים אורגנים נדיפים שלטענת המשרד היתה בהם הפחתה​.

עוד דרשה העמותה מהמשרד להגנת הסביבה ​לפתוח מחדש את היתרי הפליטה ולהוסיף הגבלות על כמות הפליטה הכוללת שמפעל מותר לו לפלוט גם בשגרה וגם בעת תקלה וכן להחמיר את תקני הפליטה בכלל, גם אם המשמעות היא צמצום פעילות המפעל ואת היקף הייצור.

עו״ד ג׳מילה הרדל ואכים, מנהלת העמותה: עד היום הסתיר המשרד את המידע הנ״ל מפני הציבור למרות בקשות שהוגשו על פי חוק. על ידי הסתרת המידע הנ"ל מעיני הציבור, המשרד פועל בניגוד לחוק ובניגוד לאינטרס הציבור תוך הפרה בוטה של זכות הציבור לדעת את הנתונים המלאים אודות הזיהום הסביבתי שמשפיע על בריאותו ואודות הפרות החוק שמבצעות על ידי המפעלים הגדולים.

 

מכתב הפנייה לשר להגנת הסביבה

 

 

 

בתקשורת:

עמותת אזרחים למען הסביבה לשר אלקין "פרסם את נתוני הזיהום בחיפה", פורטל 'תשתיות', 30.10.16

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב