logo Citizens for the Environment
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האתגר הגדול של אבי גבאי, השר החדש להגנת הסביבה – הודעה ששוגרה מאזרחים למען הסביבה לשר

בוקר טוב ומבורך, לשר החדש להגנת הסביבה – אבי גבאי (15.5.15)

אבי גבאי
צילום: אוראל כהן, כלכליסט

אנחנו מברכים אותך על כניסתך לתפקיד החשוב ביותר במדינת ישראל, במשרד הצעיר ודל התקציב שלה

יש לנו כמה בקשות/דרישות למשרד, וכעת עם כניסתך לתפקיד הם מופנות ישירות אליך. האמת שזו רשימה ארוכה, אולי לשם ההתחלה הדרישה שלנו ממך, כבוד השר – היא לפנות לראש הממשלה בינימין נתניהו לקחת אחריות ולהקים מטה פעולה מיוחד, במשרד ראש הממשלה לטיפול במחדל ארוך השנים הזה – מפרץ חיפה.

המחדל של מפרץ חיפה, לא טופל כראוי עד כה ע"י המשרד להגנת הסביבה ולכן יש להערך באופן אחר לחלוטין כדי לטפל בו. אל המטה יש לחבר נציגים מקצועיים מארגוני החברה האזרחית, כדי שהאינטרס הציבורי שנרמס כאן ללא רחם, ילקח בחשבון בכל מהלך של המטה.

במקביל ובאופן מידי – אנו מבקשים ממך לקרוא לראש הממשלה לפעול מיידית לעצירה מוחלטת של 3 התכניות – נמל המפרץ, קרקעות הצפון והרחבת בתי הזיקוק.

לדרוש מראש הממשלה להפעיל את כל הסמכויות שבידיו כדי לפעול ליישם את החלטת הממשלה להעברת מיכל האמוניה [שנמצא ממש סמוך לאתר העצרת], באופן מיידי, לא בעוד שנה – שנתיים שלוש…וכן לפנות את חוות המיכלים שצמודים לבתים [ברח' דגניה] ולנקות את הקרקע, וכן לפנות את חוות המיכלים הדולפות של אלרועי

כמו כן משרדי הממשלה ובראשם המשרד להגנת הסביבה שאתה מופקד עליו, חייבים להכריז על אזור חיפה כאזור נפגע זיהום אוויר ומתוקף ההכרזה לנקוט ב 3 צעדים מיידים:

א. להכין תכנית פעולה מטרופולינית בשיתוף כל הרשויות המקומיות, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות להקטנת הפליטות המזהמות וריכוזי החומ"ס .

ב. לאמץ את ערכי היעד הקבועים בחוק אויר נקי כערכים מחייבים באזור חיפה [אלה הערכים שמגנים על הבריאות, ולא הערכים שקבועים היום בתקן]

ג. להקים ועדה מקצועית ובלתי תלויה לבחינת נחיצות/סיכון של כל סוגי התעשייה הקיימים, ולקבוע איזה תהליכי ייצור יש להוציא או לצמצם, כפי שהמליצה הועדה בראשותו של דב חנין בקייץ 2014.

לסיום המלצה, שהיא דרישה מתמשכת שלנו כבר הרבה מאד שנים: על המשרד להגנת הסביבה להפסיק מיד את מדיניות המשא ומתן עם המפעלים העוברים על החוק ולנקוט בהליכים פליליים בגין כל חריגה או עבירה על החוק והתקנים, כולל הפעלת חוק המזהם משלם. בנוסף, להתחיל לנטר בניטור הרציף גם את כל רשימת החומרים המסוכנים שנפלטים, ולפרסם באופן שוטף ומידי נתונים מלאים ועדכניים לגבי הזיהום – מה שלא קורה היום.

בברכה,

ליאורה אמיתי

עו"ד גמילה הרדל-ואכים

מנהלות שותפות בעמותת אזרחים למען הסביבה

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב