חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

הטילים המכוונים אל עבר החומרים המסוכנים במפרץ חיפה

המערכה בדרום וירי הטילים על מפרץ חיפה, מחזק את החששות הכבדים לסיכון הפגיעה במפעלי התעשייה במפרץ חיפה ובמצבורי החומרים המסוכנים בכמויות של מאות אלפי טונות של אמוניה, אתילן, כרום, כלור, גז פחמימני מעובה, דלקים וחומרים אחרים.

יש חשש ברור כי מתחמי המפעלים ימצאו בטווח פגיעת הרקטות, ודבר מלבד מזל עיוור לא ימנע פגיעה קשה במצבורי החומ"ס  ולאסון רב נפגעים.

יונתן בר צבי

מיכל האמוניה. צילום – יונתן בר צבי

השבוע פנינו לכל שרי ממשלת ישראל: ראש הממשלה וחברי הקבינט הבטחוני, השר להגנת הסביבה, שר הביטחון ושר  הכלכלה [התעשייה המסחר והתעסוקה] ודרשנו פעולה מיידית ונחרצת למניעת הסיכון. את הפניה העברנו גם לראש עיריית חיפה מר יונה יהב.

במהלך השנים ובפרט בתקופה האחרונה התרחשו במפעלים מספר לא מבוטל של תקלות . בכמה מאותם מקרים קבעו גורמים במשרד לאיכות הסביבה ובשרותי הכבאות כי "רק כפסע היה בין אסון לאומי לבין אירוע שעבר יחסית בשלום".

להקדים תרופה למכה ולהציל חיים

בקשנו מכל השרים לעדכן אותנו מידית, מהן הפעולות שעושה ממשלת ישראל להפחתה מידית של כמויות החומ"ס במפרץ גם לאור הניסיון ממלחמת לבנון 2006 . 

עד היום [14/7/2014] לא קבלנו תשובה, מאף אחד מהשרים.

גם מערכת "יהיה בסדר" בגלי צה"ל ניסתה לפנות לשרים, ולגורמים המוסמכים ולא קבלה תשובה מספקת. הנושא עלה היום לשידור בהשתתפות מאיה יעקבס מנכ"לית "צלול", ומוטי בליצבאו פעיל ותיק בקואליציה לבריאות הציבור.

הפניה שלנו לשרי הממשלה מהיום:

עוד באותו נושא:

הערכת נזקים מתאונה הכרוכה בחומרים מסוכנים במפרץ חיפה

 

 

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

בית חרושת לסרטן

נתוני משרד הבריאות על התחלואה העודפת באזור חיפה חשיפה חסרת תקדים בכל אמצעי התקשורת באמצע אפריל 2015: משרד הבריאות: חצי ממקרי הסרטן של ילדים באזור