חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

המהלכים שאינם נקיים בקרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה 24.2.16

מדובר בשרשרת מהלכים של השר להגנת הסביבה אבי גבאי

קרן הניקיון– גם המענק שהוא העניק למדינה בסך 200 אלף ש"ח מכספי הציבור, שמיועדים לטיפול בבעיות הפסולת החמורות, ובעידוד המיחזור, ולחוסר השקיפות המסתמן באופן שבו מנוצלים כספי הקרן, או יותר נכון – מדוע הם אינם מנוצלים, גם ההלוואה שהוענקה מהקרן לעיריית חיפה לפני מספר שבועות.

לכל אלו נתווספה שלשום, עוד חוליה אחת:

ב- 22.2.16 בדיון בוועדת הפנים של הכנסת מונו שני נציגי הציבור לקרן לשמירת הניקיון, שלא מונו עד היום כבר למעלה 3 שנים. גם על העובדה הזו פנינו בכמה פניות בחצי השנה האחרונה לשר, אבל על הפניות שלנו במכתבים מעולם לא קבלנו תשובה. על פי חוק אמורים נציגי הציבור להתמנות בהמלצת הוועדה, אלא שהשר להגנת הסביבה, אבי גבאי, החליט מראש מי הנציגים, ראשי המועצות של שהם ושל נתיבות. קורות החיים שלהם נשלחו לוועדה לפני הדיון ואתמול היא רק אישרה את נציגותם.

שידור הישיבה

ואנחנו שואלים האם כך פועל שר שמצהיר על עצמו השכם והערב שהוא אינו פוליטי? אם המהלך הזה הוא תמים עד כדי לא פוליטי, אנחנו חושבים שגם המהלך הזה מריח ניחוח פוליטי רע מאד.

קראו והאזינו לכתבה של יערה שפירא ב גלי צה"ל

 

לפני 3 חודשים חשפנו כי בקרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה – הגוף שמנהל את הכסף של תחום הפסולת- הצטברו מיליארד שקלים שלא נעשה בהם שימוש, ולכן משרד האוצר העביר חלק מהכסף למטרות אחרות בתקציב המדינה.
אבי עמית יצא לפצח איך עובדת השיטה שלוקחת מכם כסף וזורקת אותנו לזבל: אנחנו משלמים, מפרידים אשפה ועושים את החלק שלנו, אבל בסוף המדינה משתמשת בכסף ליעוד אחר ולא מפנה אותו לטיפול בזבל כנדרש.

שמונה אחוזים מהארנונה שאנחנו משלמים, הצטברו כבר למיליארד שקלים שיושבים בקרן הניקיון, שאמורה הייתה לטפל בבעיות פסולת בישובים, ולקדם פתרונות הפרדה ומחזור.

האם קרן הניקיון שומרת על הניקיון? 19.10.15

 

המכתב ששלחנו ב 17.9.15 לשר הפנים ולשר להגנת הסביבה בעניין הקרן לשמירת הניקיון

שאילתא שהגיש חבר הכנסת דב חנין בעניין

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב