חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

המועצה הארצית לתכנון ובניה אישרה את ההחלטה לקיים דיון חוזר בתכניות הרחבת בתי הזיקוק 7.2.16

המועצה הארצית לתכנון ובניה אישרה את ההחלטה לקיים דיון חוזר בתכניות הרחבת בתי הזיקוק וזאת לאור הנסיבות החדשות שהצביעו עליהן ארגוני הסביבה בפניות שלהם ליועץ המשפטי לממשלה ולמועצה.

חוות דעת של המשנה ליועץ המשפטי העלתה כי לבז"ן חריגות מהיתר הפליטה, הליכי השימוע שנערכו לבז"ן והחלטת העירייה למתן צו הפסקה מנהלי הינן "נסיבות חדשות", ועל כן יש לקיים בעניינן דיון במליאת המועצה בכדי לבחון את הכרעת ועדת העררים הקודמת ולהגיע להסכמות בעניין צמצום המוצע בתכנית, לרבות היקפי בנייה.

החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה בנושא תכנית חפאג/1200/ב – מתחם בז"ן מפרץ חיפה, 7.2.17

יכולנו להגיד שזאת החלטה היסטורית וקריטית במאבק נגד התרחבות התעשיה הפטרוכימית במפרץ חיפה, אלמלא ידענו שבמקביל, התנהלו בחודשים האחרונים מגעים אינטינסיביים בין בתי הזיקוק, רשויות התכנון והממשלה כדי להגיש בקרוב תכנית חדשה ומתוקנת, כזו שתוכל לעבור בצורה יותר חלקה. אמנם יו"ר הוועדה אביגדור יצחקי הצהיר בישיבה הקודמת שבתכנית המתוקנת תבוטל תוספת השטח, לא יגדל היקף הזיקוק או הפליטות או נפח האחסון אבל אף אחד ממי שהכיר את ההתנהלות לגבי התכנית המקורית, אינו מאמין לכך. דברים דומים נאמרו על ידי נציגי המדינה, גם לגבי התכנית המקורית ובסוף התברר שהם שיקרו והטעו. העובדה שהמגעים האלה התנהלו במחשכים ללא שיתוף ציבור וללא פרסום פרטי התכנית המתוקנת עד היום, העובדה שאין מי שיבטיח לציבור שהדרישות לגבי אי הגדלת הפליטות והמתקנים במתחם ולגבי עמידה בהוראות חוק אוויר נקי יקוימו, העובדה שהמועצה ניתקה בין התכנית של בתי הזיקוק ובין שאר התכניות באזור כמו תכנית קרקעות הצפון ותכנית הנמל, ובהעדר התייחסות כוללנית שונה, כל אלה רק מגבירים את אי האמון ולא נותנים לנו מקום לאופטימיות מההחלטה.

 

בתקשורת:

המועצה הארצית לתכנון ובנייה הקפיאה את האישור להרחבת בתי הזיקוק בחיפה, ליאור גוטמן, 7.2.17, כלכליסט

מדובר בתוכנית להוספת שטחים חדשים שאמורים היו לשמש את בז"ן להקמת תחנת כוח כמו גם לשחלוף תשתיות הולכה ישנות חלקן מימי המנדט הבריטי. ראש העיר יונה יהב: "לא נסכים להרחבת בז"ן ולו במטר אחד נוסף"

 

ניצחון ביניים לעיריית חיפה ולירוקים: הוועדה הארצית לתכנון ובנייה החליטה לקיים דיון נוסף בעניין הרחבת בז"ן. התכנית מוקפאת בינתיים, 7.2.17, ניוז חיפה והקריות

הוועדה הארצית לתכנון ובנייה נענתה לבקשת ראש עיריית חיפה, יונה יהב, לקיים דיון נוסף בתכנית בז"ן. "המועצה סבורה, שיש לנושא ההפרות החוזרות לכאורה, כדי להוות ידיעות משמעותיות חדשות"

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב