חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

המפעלים מזהמים, מקבלים קנסות, אבל לא משלמים

כשהמשרד להגנת הסביבה מטיל קנס על מפעל – הוא מפרסם כותרות גדולות: 3.6 מליון נגד חיפה כימיקלים, 18.6 מליון נגד פז בתי זיקוק, 2.7 מליון נגד נמל אשדוד, 1.7 מליון נגד דור כימיקלים, 3.6 מליון נגד נמל חיפה… ועוד ועוד מספרים גדולים ויפים.

נשמע פנטסטי! המזהם משלם.. אבל בפועל : החברות לא משלמות כמעט כלום בסוף!

עמיר בן דוד, כתב ידיעות אחרונות, בדק ומצא את מה שאנחנו טוענים כבר זמן ארוך:
עד היום המשרד לא סיפק לנו נתונים על קנסות ששולמו בפועל למרות שכבר שנתיים אנחנו ממתינים למענה עם בקשות חופש מידע בנושא. גם בדוחות הביניים של התכנית הלאומית במפרץ חיפה המשרד להגנת הסביבה לא מעדכן על תוצאות ההליכים כלל…כך שלפי המידע שיש לנו ברוב המוחלט של המקרים המפעלים מערערים, תהליך הבירור נמשך חודשים רבים ואף שנים ובסופו של דבר, הקנסות מופחתים בצורה דרסטית.

בדיקת "ממון": מ־2015 קנס המשרד להגנת הסביבה גופים מזהמים ב־32 מיליון שקל, אבל עד כה נגבו קנסות בהיקף של 700 אלף שקל בלבד:

המפעלים מזהמים, מקבלים קנסות, אבל לא משלמים, עמיר בן דוד, 29.9.16

ולגבי מפרץ חיפה עוד דבר אחד חשוב: באזור רווי זיהום ועבירות סביבתיות כמו מפרץ חיפה דרושה אכיפה פחות מתפשרת והעמדה לדין פלילי של נושאי משרה – רק אכיפה כזו תביא להרתעה ולמימוש עקרון המזהם משלם. גם אכיפה כזו אינה מתקיימת במפרץ כמעט בכלל

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב