חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

המשרד להגנת הסביבה חוזר בו מתמיכתו בתוכנית להרחבת בז"ן? 6.3.16

נורית שטורך, סגנית מנהל ומתכננת מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה, שלחה מכתב ליו"ר ועדת הערר של המועצה הארצית, עו"ד סילביה רביד, בו היא טוענת כי לאור מידע חדש שהתגלה בעקבות העררים שהוגשו לאחר החלטת ביניים של הועדה, המשרד להגנת הסביבה מתנגד לתכנית. המשרד להגנת הסביבה הבין לראשונה כי למעשה מדובר בתוספת משמעותית של מכלי אחסון דלקים שתגרום בהכרח לעלייה בפליטות, וזאת בניגוד להצהרות בתי הזיקוק כי לא תהיה תוספת פליטות. האמנם, המשרד להגנת הסביבה גילה זאת רק עכשיו?

ליאורה אמיתי, מנהלת עמותת אזרחים למען הסביבה, בתגובה: "לאחר שנים שבהן בכירי המשרד מקדמים את התכנית להרחבת בז"ן, מביאים את התכנית לאישור בוועדה המחוזית ולא מתנגדים לה, מפזרים אמירות שקריות על בז"ן, שכביכול עומד בתקנים וכמעט אפילו נלחמים על תכנית ההרחבה של בז"ן, בוועדת הערר במועצה הארצית לתכנון ובנייה – פתאום מסתבר שיש כביכול מידע חדש? … הרי ללא כל הפעילות של הארגונים והתושבים, התכנית הייתה יוצאת לדרך ובז"ן היו גדלים פי שלושה. מצער לגלות שרק לאחר מאבק נחוש לחשיפה של העובדות ואחרי הפנייה שלנו ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד בכירים במשרד, פתאום 'יש מידע חדש'".

בשל הלחץ הציבורי: האם המשרד להגנת הסביבה חוזר בו מתמיכתו בהרחבת בז"ן, עדי חשמונאי, 7.3.16, וואלה!

 

 

לקריאה נוספת:

הפניה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתיחת חקירה פלילית כנגד בכירים ואנשי מקצוע במשרד להגנת הסביבה

קישור למסמכי ועדת הערר לתוכנית הרחבת בז"ן

 

דיון בתוכנית הרחבת בתי הזיקוק 28.1.16

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב