חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, הודיע על התפטרותו

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי: "לאחר לבטים רבים הודעתי ליו"ר תנועת "כולנו" ושר האוצר, משה כחלון כי החלטתי להתפטר מתפקידי כשר להגנת הסביבה. למרות החשיבות הרבה שאני רואה במשרד ובפעולות המשמעותיות שאנו מקדמים בו לצמצום זיהום האוויר ובתחומים רבים נוספים, הרי שהמהלכים הפוליטיים האחרונים והחלפת שר הבטחון הם בעיני מעשה חמור שמתעלם ממה שחשוב לבטחון המדינה ויגרום להקצנה נוספת בשסעים בעם. זהו קו שאינני יכול להיות שותף לו והוא מהותי מדי בעיני מכדי שאוכל להמשיך כחבר ממשלה. אני מבקש להודות ליו"ר "כולנו" על התמיכה, האמון והסיוע ואין לי ספק שתנועת כולנו תמשיך להטביע את חותמה ביעדים שקבענו בעת הקמתה."

 

 

הירוקים על התפטרות גבאי: "פגיעה בשמירה על הסביבה"

חלק מהארגונים הירוקים הביעו צער על התפטרותו של השר להגנת הסביבה, אך אחרים טוענים כי הוא לא עשה די

אילנה קוריאל, Ynet, 27.5.16

 

"הדחת יעלון – צפרדע שלא יכולתי לבלוע"

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס גבאי הסביר כי התקשה לאחרונה "לראות את הפילוג שהלך והתרחב בעם ואת המתקפה על הצבא שלנו". כחלון בתגובה: "בכוונתי להמשיך ולהחזיק בתיק הגנת הסביבה"

דן לביא, מתי טוכפלד, 27.5.16, ישראל היום

 

התנגד למתווה הגז וספג ביקורת מארגוני סביבה: כהונתו של השר היוצא

אבי גבאי, שהצהיר השכם והערב על כוונותיו לטפל בזיהום האוויר במפרץ חיפה, גם זכה לביקורת על נטייתו, לדברי הארגונים הסביבתיים, לטובת המפעלים. התפטרותו עוררה רגשות מעורבים: "ניסה לחולל שינוי"

עדי חשמונאי, 28.5.16, וואלה! NEWS

 

למה צריך לפחד מהביקורת של אבי גבאי

אבי גבאי לא היה בהכרח שר טוב להגנת הסביבה, והשלים שנה מאכזבת בתפקיד, אך כשאדם בעל רקורד כמו שלו טוען כי לא יוכל עוד למלא באמונה את תפקידו, או שצופה כי אם יישאר הוא עתיד "להתלכלך" – הגיע הזמן להתחיל לחשוש

אבי בר-אלי, 29.5.16, The Marker

 

השר הפורש גבאי: אדם שלא מוכן להתפשר על ערכיו

השר האחרון שפרש, אבי גבאי, אמר כי "הגיעה צפרדע שכבר לא יכולתי לבלוע". איך התנהל המשרד לאיכות הסביבה בתקופתו של מי שהתבטא לא פעם כמו חבר באופוזיציה?

טל זרביב, 29.5.16, גלי צה"ל

 

 

 

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב