חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

השר להגנת הסביבה הגיע לחיפה לפגוש תושבים ופעילים מודאגים

בפגישה עם השר אבי גבאי (9.6.15) נכחו עשרות אנשים –תושבי אזור חיפה והגליל, נציגי ארגוני הסביבה הצפוניים, ונציגי המשרד להגנת הסביבה.

בפתח הפגישה, הבטיח השר שנושא הטיפול בזיהום האוויר במפרץ חיפה נמצא בראש סולם העדיפויות שלו, ועדכן שהמכרז להקמת מתקן ייצור האמוניה יצא בקרובאולם יקח זמן עד שניתן יהיה לסגור את המיכל, ובינתיים ינקטו צעדים לצמצום הסיכון.

השר ואנשי המשרד, האזינו במשך שעה לנציגי הארגונים והתושבים, וקבלו את המסרים העיקריים. אנחנו הדגשנו בפניו את החשיבות של המשרד שלו בהגנה על בריאות הציבור ואת הנושאים הבוערים שחייבים טיפול מיידי במחוז חיפה וצפון. בראש הנושאים עומד כמובן נושא התעשייה המזהמת במפרץ חיפה, אבל הזכרנו לו שיש עוד בעיות בחיפה וצפון: שריפות פסולת בעיקר בישובים הערביים, מפעלים בעייתיים בקרבת אוכלוסיה כמו חוד פלדה, העדר הסברה בשפה הערבית ואת בעיית פרסום המידע על הפליטות מתעשיה על ידי המשרד

בסיכום הפגישה אמרה חה"כ רחל עזריה [כולנו] שאנשי המשרד והגורמים הפוליטיים מצפים שנאמר להם מה כן לעשות ואנו שמנו בידיה, ובידי עוזריו של השר את המסמכים שהכנו לשר גבאי, תוך כדי הדגשה ששם רשומים בדיוק הדברים שאנחנו מצפים: 

*לכבוד: מר אבי גבאי, השר להגנת הסביבה: נושאים לטיפול לטיפולך המיידי במחוז חיפה וצפון

*קריאה לשר להגנת הסביבה – הצטרף למטאטאים של מנקים את מפרץ חיפה

*סיכום טענות לעניין תפקודו של המשרד להגנת הסביבה במרחב חיפה

*פניה דחופה בעניין מפעל חד אסף פלדה בעכו

 

הפגישה בתקשורת:

השר להגנת הסביבה הבטיח: מיכל האמוניה במפרץ חיפה יפונה, אלי אשכנזי,9.6.15, וואלהNEWS

השר להגנת הסביבה: מיכל האמוניה בחיפה ייסגר תוך שלוש שנים, אילנה קוריאל, 9.6.15, Ynet

השר להגנת הסביבה בסיור בפרויקט הלאומי לשיקום הקישון במפרץ חיפה, שמעון בן עמי, 9.6.15, זה פה

 

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב