logo Citizens for the Environment
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חקירת השריפה בבז"ן מעלה חשדות לעברות סביבתיות פליליות של אנשי המפעל 2.1.17

צוות הבדיקה המיוחד שמינה המשרד להגנת הסביבה לחקירת אירוע השריפה במפעל בז"ן פרסם היום את המסקנות הראשוניות ולפיהן עולים חשדות לפלילים במגוון עבירות סביבתיות, הנוגעות להתנהלות בעלי תפקידים בקבוצת בז"ן – לפני אירוע השריפה ובמהלכו.

השריפה שפרצה בשבוע שעבר במכל 205 בבתי הזיקוק נמשכה קרוב לעשרים וארבע שעות וסיכנה את המכל הצמוד אליו בהתלקחות.

עו"ד ג'מילה הרדל ואכים, מנהלת עמותת אזרחים למען הסביבה: "המשרד להגנת הסביבה מתחיל סוף סוף לפעול כמתחייב באירועים חמורים והפרות של החוק, דבר שכמעט לא נעשה על ידו עד היום על אף שרוב העבירות הסביבתיות בכלל, ואלה שבוצעו על ידי מפעלי קבוצת בתי הזיקוק בפרט, הן עבירות פליליות. נוהל האכיפה של המשרד להגנת הסביבה קובע בבירור איך צריך לנהל חקירה של אירוע במפעל כולל לוח זמנים קבוע ומדויק והמשרד לא עבד על פי הנוהל שלו עצמו עד היום. אנחנו מקווים שהפעם ההליך ימוצה עד הסוף בתוך הזמנים הקבועים בנוהל על מנת להבטיח מיצוי מלא של הראיות והעדויות ואפשרות ההסתמכות עליהן בבית המשפט בהמשך. אין ספק שאם המשרד יפעל ככה בכל אירוע, ואם הוא היה מפעיל אכיפה מיידית ותקיפה באירועים אחרים בעבר- המצב במפרץ חיפה היה נראה אחרת היום."

הודעת המשרד להגנת הסביבה: "צוות הבדיקה המיוחד (צח"מ) שמינה המשרד להגנת הסביבה לצורך חקירת אירוע שריפת מכל תזקיקי הנפט במפעל בז"ן (בתי זיקוק לנפט) במפרץ חיפה ב-25 בדצמבר 2016, הגיש את מסקנותיו הראשוניות. מהדוח הראשוני עולים, בין היתר, חשדות לפלילים במגוון עבירות סביבתיות, הנוגעות להתנהלות בעלי תפקידים בקבוצת בז"ן – לפני אירוע השריפה ובמהלכו. הצוות המיוחד מנוהל על-ידי המשטרה הירוקה וחברים בו גורמי מקצוע מהמשרד ויועצים חיצוניים."

 

 

 

בתקשורת:

השריפה בבתי הזיקוק: חשד לפלילים, מיכל פעילן, פוראת נסאר, חדשות 2, 2.1.17

הדליקה בבתי הזיקוק: חשד לפלילים, בכירים נחקרו, אילנה קוריאל, Ynet, 2.1.17

חקירה פלילית על הדליקה במכל, עמיר בן דוד, ידיעות אחרונות

דרושה במפרץ: אכיפה תקיפה, ליאורה אמיתי על החשדות הפליליים העולים מחקירת השריפה בבז"ן, גלי צה"ל, 3.1.17

مقابلة في راديو الشمس مع مديرة الجمعية المحامية جميلة هردل واكيم في أعقاب نشر نتائج التحيقي الأولية لحريق خزان البنزين في حيفا, 3.1.17

 

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב