חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

מטה המאבק לסגירת וטיהור מתחם "תעשיות אלקטרוכימיות" 2005

תושבי הסביבה ועובדי "תעשיות אלקטרוכימיות": "חייבים לעצור את מפעל המוות".

מטה המאבק ותושבי הסביבה:

"יש לפתוח מיד בחקירה פלילית לבדיקת ההתנהלות החמורה סביב 'מפעל המוות' ".

ליאורה אהרון, מנהלת מטה המאבק פנתה הערב (8 בינואר 2005) לראש הממשלה: "הנני פונה אליך בבקשה להורות מידית על סגירת המתחם של מפעל 'תעשיות אלקטרוכימיות' ועל פינוי כל העובדים מתחומו, וזאת כדי למנוע מהם המשך חשיפה לחומרים המסוכנים, ובכדי לאפשר למשרד לאיכות הסביבה לפנות משם מיידית את החומרים המסוכנים המוחזקים בו, למעשה, כבר חודשים ארוכים ללא השגחה.

כמו במקרים דומים בעבר, בהם נפתחו חקירות בעקבות תחקירים עיתונאים, אנו מצפים ממך להורות על הקמת ועדת חקירה ממלכתית ועל מתן הנחיה לפרקליטות לפתוח בחקירה משטרתית שתחקור לעומק את תפקודם של משרדי הממשלה השונים ביחס למפעל ולעובדיו. למשל, לא ברור כיצד קיבל המפעל תמיכה של מליוני שקלים מהמדינה, וכיצד קיבל את פרס איכות הסביבה בשנת 2001, למרות שבכל אותו זמן היה ידוע על הזיהומים המסוכנים הנפלטים ממנו ומסכנים את העובדים ואת הסביבה".

בעקבות תחקיר 'ידיעות אחרונות' שהתפרסם ביום שישי 7 לינואר, ומנתונים נוספים שהגיעו לידי מטה המאבק מהמשרד לאיכות הסביבה, עולים נתונים חמורים הקשורים להתנהלותו של המפעל 'תעשיות אלקטרוכימיות' שבעכו. התנהלות זו הסבה נזק בריאותי קשה ביותר לעובדי המפעל ופגעה בצורה אנושה בסביבה.

מטה המאבק הוקם לאחר הפיצוצים שהתרחשו במתחם המפעל ופעל בכלים ציבוריים ומשפטיים. במטה חברים היום ארגוני סביבה (בהם חברים חלק מעובדי המפעל ובני משפחותיהם), ראשי רשויות סמוכות וראשי הקיבוצים השכנים. במהלך החודשים האחרונים פועל המטה ללא לאות על מנת למנוע את פתיחת המפעל מחדש ולהביא לסגירה סופית ומוחלטת של המפעל והתחלת מבצע טיהור רחב היקף, בטרם הסבתו לכל שימוש שהוא.

הדרישה לפתוח בחקירה משטרתית הופנתה גם אל היועץ המשפטי לממשלה שבסמכותו להורות על כך. בפנייתה כתבה אהרון : "הנני פונה אליך בבקשה להורות למשטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית אשר תחקור את כל המעשים הפליליים לכאורה, שהוצגו במפורט בתחקיר העיתונאי ושכאמור, ידועים לנו ממקורות נוספים."

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב