חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

מצב זיהום האוויר ביום כיפור 2016

מקובל לדבר על יום כיפור כיום שבו מדד איכות האוויר טוב ולכאורה זיהום האוויר נמוך. מאחר וביום כיפור תנועת הרכבים דלה נצפית ירידה בריכוז תחמוצות החנקן באוויר, הדבר מצביע כביכול על ירידה בזיהום האוויר.

אולם, ריכוז המזהמים האחרים כמו חלקיקים, תחמוצות גופרית ואוזון נשאר דומה לימים רגילים. בנוסף, ירידה של תחמוצות החנקן יכולה לגרום לעלייה בריכוז האוזון, אף מעל לריכוזים בימים רגילים. גם באזורים שהיתה בהם ירידה בתחמוצות החנקן, זה לא אומר שהאוויר הפך להיות נקי.

בדקנו את נתוני הניטור של יום כיפור האחרון: 11/10/16 (16:00) עד 12/10/16 (16:00) במספר תחנות ברחבי הארץ (בחלק גדול מהתחנות לא היו מדידות בכלל בימים האחרונים / התחנות אינן פעילות):

עלייה בבנזן, טולואן במהלך יום כיפור בתחנות קרית בינימין ואיגוד, היחידות שמנטרות בנזן וטולואן.

עלייה ב– PM2.5  במהלך יום כיפור בתחנות אחוזה ונווה שאנן, היחידות שמנטרות PM2.5.

עלייה ב– SO2  במהלך יום כיפור בתחנת האיגוד.

עלייה ב– NOx  במהלך יום כיפור, בשעות הבוקר בכל התחנות שמנטרות Nox: בתחנות איגוד, אחוזה, איינשטיין, יזרעאליה ונווה שאנן.

עלייה ב– PM10  במהלך יום כיפור, בשעות הבוקר (החל מהשעה 4 בערך) בכל התחנות שמנטרות PM10 בתחנות איגוד, יזרעאליה ונווה שאנן.

בקרית אתא עלייה גדולה מאוד ב– PM10  בסביבות השעה 12:00 בצהריים (יום רביעי) בהשוואה לעפולה ולתחנת האיגוד

בתחנות האיגוד (חיפה), דרך פתח תקווה וחולון – ירידה בתחמוצות חנקן ביום כיפור ועלייה באוזון וטולואן באיגוד, באוזון בפתח תקווה וב– PM2.5  בחולון (בריכוזים הדומים לימי חול(.

בתחנות כפר מסריק, כרמיאל ועפולה הרמות של החומרים הנמדדים היו זהות פחות או יותר לימים שקדמו ליום כיפור (רק בעפולה היתה ירידה חדה בתחמוצות החנקן).

לניתוח שעשינו לגבי השינויים ברמות זיהום האוויר ביום כיפור 2014

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב