חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

נוכחות ריכוזי כספית ברמות מבהילות לאורך חופי עכו, ליד מתחם תעשיות אלקטרוכימיות 30.6.15

לפני שבוע הפנה רני עמיר מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית מכתב בנושא הנ"ל לפרופסור איתמר גרוטו, שמעון לנקרי ראש עיריית עכו, אורי אילן ממשרד הפנים וניר פרוימן ממשרד החקלאות.
חשוב להדגיש שמפעל תעשיות אלקרוכימיות יצר במשך 50 שנה כלור באלקטרוליזה של כספית – שיטה מיושנת ואסורה ברוב מדינות העולם, וכתוצאה מכך זיהם קשות את כל צפון מפרץ חיפה בזיהום כספית חמור, ופגע באופן חמור בעובדים שנחשפו לכספית ללא כל אמצעי מיגון, רבים מהם חלו ואף נפטרו ממחלותיהם. 
תחקיר חשוב שערכנו בשנת 2004 על המפעל התפרסם ב 7 ימים, בראשית 2005 והביא לסגירת המפעל, לאחר מאבק ארוך שנים. זיהומי הקרקע ועוד מיכלים עם חומרים מזהמים נוספים, נשארו במתחם ואף תועדו בפעמים רבות.
לא הופתענו מהידיעה החשובה של עמיר בן דוד היום ב"ידיעות" שדווחה על זיהום חמור בכספית בחופים שמדרום לעכו ליד מתחם תעשיות אלקטרוכמיות.
השאלה החשובה היא מה עושות הרשויות כדי לטפל בבעיה, ולמנוע נזק חמור לתושבים מחשיפה לכספית, ברחצה בחופים וחמור מכך – מחשיפה לדגים שמגיעים מדייג באזור עכו.
בעקבות המכתב שהגיע לידנו היום – פנתה עו"ד ג'מילה הרדל ואכים מעמותת אזרחים למען הסביבה לראש עיריית עכו, פ' גרוטו, וניר פרוימן בדרישה דחופה לביצוע המלצותיו של רני עמיר בפנייתו לעיריית עכו ולמשרד הבריאות:
  • לבצע בהקדם דיגום דומה של כספית בחופי הרחצה המוכרזים של עכו
  • להציב שילוט מיידע ומתרה לגבי זיהום החוף ומימי החוף
  • להכריז על החוף כאסור לרחצה ושילוט מתאים
  • לגדר את קטע החוף המזוהם מצפון ומדרום

ולאגף הדייג במשרד החקלאות להוציא הנחיה גורפת לאיסור דיג בצפון מפרץ עכו עד להודעה חדשה.

  

עו"ד ג'מילה הרדל ואכים דרשה במכתבה לבצע את ההמלצות הנ"ל ללא כל דיחוי, לפרסם את תוצאות הבדיקות המלאות בפני הציבור ולעדכן אותנו לגבי הפעולות שבכוונתם לנקוט כדי לטפל בבעיה.

 

מצורף מכתבנו, ומכתבו של רני עמיר

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב