logo Citizens for the Environment
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נצטרך לדלל יותר ויותר את התעשייה במפרץ חיפה 29.2.16

כך אמר היום באופן מפתיע השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, בכנס "סביבה 2050" שנועד לשמש זירה לשיח בין המגזר העסקי הכלכלי והתעשייתי, הרגולטורים ונציגי הארגונים הירוקים. בין נותני החסות לכנס: המשרד להגנת הסביבה וחברות כמו: כיל, אדמה ובזן.

אבי גבאי: "בחיפה יש היקף עצום של תעשייה פטרוכימית, גוש ענק של מפעלים בתוך אוכלוסיה עירונית. וגם אם כל אחד מהמפעלים יעמוד ביעדים שלו עדיין תהיה לנו בעיה. לכן נצטרך לדלל יותר ויותר את התעשייה במפרץ חיפה. המצב הנוכחי לא יכול להימשך. וזה בלי להתייחס למקרה האחרון שאנחנו בודקים בו אחד המפעלים לא עומד בכללים." לשון הודעת הדובר

למה מפתיע? כי באוגוסט 2015 פורסמה 'התכנית הלאומית לצמצום זיהום האוויר והסיכונים הסביבתיים במפרץ חיפה לשנים 2015-2020' ובה התהדר המשרד להגנת הסביבה בהפחתת פליטות לאוויר שכבר נעשו משנת 2009 ושעוד עתידה להיות ע"י הסדרת היתרי פליטה ודרישות להתקנת אמצעי הפחתה במתקני המפעלים. התכנית כלל לא מזכירה דילול תעשיה.
בסוף שנת 2015 פרסם המשרד דו"ח רבעוני על יישום התכנית הלאומית בה נכתב כי בשנת 2015 הייתה הפחתה של 11% בפליטות מזהמים אורגניים נדיפים ביחס לשנת 2014 וזאת על סמך חישובי פליטות המסתמכים על הצעדים שנעשו במפעלים להפחתת פליטות. אלא שהמפעלים לא באמת עומדים ביעדים – רק בשבוע שעבר פורסם כי מנכ"ל קבוצת בז"ן זומן לשימוע בעקבות הכפלת פליטת חומרים אורגניים נדיפים בשנת 2015. וכל זה עוד לפני שדיברנו על התוכניות להרחבת בז"ן.

 

בתקשורת:

השר גבאי: "נדלל כמות התעשייה במפרץ; זה גדול על חיפה", יובל אזולאי, גלובס, 29.2.16

בכנס סביבה 2050 בת"א אמר היום השר להגנת הסביבה: "הסיפור של מפרץ חיפה קשה, וכשמסתכלים על ההיקף העצום של מפעלים הפועלים במפרץ, מבינים שמדובר בגוש ענק של מפעלים בתוך אוכלוסייה עירונית, ואין ספק שגם אם כל אחד מבין כל המפעלים עומד ביעדים הסביבתיים – עדיין יש לנו בעיה"

השר להגנת הסביבה קורא לבחון צמצום פעילות התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה, צפריר רינת ונעה שפיגל, הארץ, 29.2.16

המשרד טוען לראשונה כי אין להסתפק בקביעת תקנים לפליטת זיהום ולפעול לדילול התעשייה. בקרית טבעון הפגינו עשרות תושבים וקראו לפנות את חוות מכלי הדלק שמוצבת באחת משכונות הקריה

 

 

ואם זה לא מרגיז מספיק… היום נחשף שהמדינה ויתרה ליורשי סמי עופר על כמיליארד שקל מהכנסות שהתקבלו מהחברות שבהן החזיק, ובראשן החברות הממשלתיות שהופרטו והוחזקו באמצעות החברה לישראל: כיל שמחזיקה בזיכיון לכרות מינרלים בים המלח, בתי הזיקוק בחיפה וחברת הספנות צים.

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב