חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

עיריית חיפה הוציאה צו סגירה מנהלי למפעל כרמל אולפינים 26.10.16

עירית חיפה הוציאה הבוקר צו סגירה למפעל כרמל אולפינים בעקבות התקלות והאירועים שקרו במפעל בחודשיים האחרונים. הצו אמור להיכנס לתוקף ב-  27.10.16 בשעה 6:00, לתקופה של 30 ימים. אם הצעד הזה הוא רציני ובכוונת העיריה למצות אותו עד הסוף, אז הוא מבשר התחלה של שינוי לטובה בטיפול הרשויות המקומיות במפעלים המזהמים וזאת כתוצאה מהלחץ הציבורי. מקווים שהפעם זה יהיה שונה מהצעד שנקטה אותה עיריה לפני שנה וחצי כשניסתה לפעול נגד המפעלים על ידי חסימה חלקית של הכניסה למפעלים באמצעות משאיות אשפה, צעד שהתברר מיד כבדיחה אחת גדולה.

צו הסגירה מגיע לאחר שורת תקלות שאירעו במפעל בזמן האחרון ולקראת השימוע שהמשרד להגנת הסביבה מתכוון לערוך למנכ"ל קבוצת בז"ן ב- 27.10.16.

במקביל יצאה הבוקר פניה משותפת של ארגוני הסביבה אזרחים למען הסביבה ומגמה ירוקה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להורות על עריכת דיון חוזר בתכנית ההרחבה של בתי הזיקוק בחיפה.

כזכור, המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה לפני 3 חודשים את העררים שהוגשו מטעם ארגוני הסביבה על החלטת הועדה המחוזית חיפה שאישרה את תכניות ההרחבה. בעקבות הלחץ הציבורי כחלון ביקש מיו"ר המועצה הארצית לבחון את האפשרות לקיום דיון חוזר בתכניות. בעקבות כך, החליטה המועצה הארצית ביום 6.9.16 כי קיומו של דיון חוזר כפוף לאישור היועץ המשפטי לממשלה. ביום 13.10.16 בית המשפט המחוזי לעניינים מינהליים בחיפה האריך את המועד להגשת עתירה מינהלית בעניין ב- 90 יום ועד שהיועץ המשפטי לממשלה ומוסדות התכנון יגבשו החלטה סופית בעניין הדיון החוזר. למכתב צורפו חתימות של אלפי תושבים שמבקשים לערוך דיון חוזר במסגרת קמפיין שנעשה יחד עם ארגון זזים.

 

הודעת עיריית חיפה:

עיריית חיפה הוציאה צו מינהלי להפסקת עבודה למפעל "כרמל אולפינים" מקבוצת בז"ן

ההחלטה התקבלה בעקבות סדרת תקלות מגמתית במתחם בתי הזיקוק בתקופה האחרונה

רה"ע יונה יהב: "לא נתיר התנהלות לא חוקית או חריגה, קלה כחמורה במתחם בז"ן. מבחינתנו, נחצו שוב קווים אדומים וכפי שהצהרתי בעבר, מפעלים אשר יפעלו בניגוד לכללים ויפרו את תקני איכות הסביבה יטופלו בכפוף לסמכויות שניתנו בידנו. עירית חיפה תמשיך לפעול לצמצום משמעותי של מתקני התעשייה הכבדה, ותפקח על תקני איכות הסביבה ולשם כך היא נחושה להפעיל את כל הסנקציות העומדות לרשותה, הגיע העת שגם ממשלת ישראל תבין שהגיע העת לסיים את עידן הקנסות הכספיים ולעבור לפעולות מעשיות אשר יאלצו את המפעלים להתחיל להתייחס לסביבה"

בתום הליך שימוע, מסרה הבוקר  (יום ד') עיריית חיפה צו מינהלי למפעל "כרמל אולפנים" בע"מ מקבוצת בז"ן. הצו נמסר לאחר שניתנה לקבוצת בז"ן את הזכות להתנגד למהלך של עיריית חיפה.

הצו להפסקת העיסוק בעסק לאלתר, נחתם מכח סעיף 20 לחוק רישוי עסקים, תשכ"ח – 1968. החלטה להוצאת הצו התקבלה לאור ממצאים שנמסרו לעירייה, לפיהם המפעל מפר את תנאי ההיתר הזמני (מספר 113242000) שנתגלו בסיור שנערך ע"י נציגי המשרד לאיכות הסביבה ביום חמישי האחרון ונוכח התקלה החמורה שהתרחשה למחרת היום. לפיכך, נקבע כי המשך פעילותו במתכונת הנוכחית, מסכנת את תושבי העיר נוכח פעולות זיהום הנגרמות לסביבה.

בצו נקבע כי המשך העיסוק במפעל מהווה סכנה חמורה ומידית לסביבה ולשלום ובטיחות הציבור ובריאותו. מצ"ב הצו המינהלי.

יהב ביסס החלטתו בצו: "באיזון שבין פגיעה בפרנסתם של בעל המפעל ועובדיו מחד, והצורך המניעתי והמיידי בשמירה על הסביבה ועל שלומו ובטחונו של הציבור מאידך, ברור כי לאור הסיכון החמור ביותר הנשקף מן המפעל, האינטרס הציבורי והסביבתי גוברים. בשלב זה אין צורך בהוכחת קיומן של ראיות מעבר לספק סביר ודי כי השתכנעתי מן הראיות המנהליות שהוצגו בפניי לצורך ביסוס החלטתי."

לכרמל אולפנים הזכות לעתור לביהמ"ש כנגד הצו המינהלי. עם זאת, העתירה לא תיפגע בתוקפם של תנאי הצו אלא אם כן יחליט ביהמ"ש להוציא צו המעכב או המתלה את תוקפם.

 

עדכון 27.10.16

ראש לשכת ראש המשלה פנה לראש העיר חיפה בבקשה לבטל את צו הסגירה מנימוקים ביטחוניים. לא ברור מה בין פלסטיק לבטחון אך לפי שעה, בכל מקרה, בית המשפט החליט כי המפעל יפעל כסדרו עד לדיון הבא שיתקיים ב-6.11 בעניין צו הסגירה, בטענה שיש טעם להמתין לתוצאות השימוע במשרד להגנת הסביבה כדי שניתן יהיה להכריע האם להיענות לבקשת בז"ן לבטל את צו הסגירה הזמני.

עו״ד ג׳מילה הרדל ואכים, מנהלת עמותת אזרחים למען הסביבה מסרה כי, "העיריה אכזבה ולא עמדה על הבקשה שלה להשאיר את הצו בעינו עד לדיון בבקשה לגופה. מכאן ההתקפלות תהיה כנראה יותר מהירה והסיכויים שהצו יחודש אחרי הדיון ב 6.11 נמוכים".

 

 

 

מנכ"לית 'אזרחים למען הסביבה', עורכת הדין ג'מילה הרדל-ואכים, משוחחת עם אסתי פרז על צו הסגירה בתוכנית יומן הצהריים של רשת ב', 26.10.16

מנכ"ל בתי זיקוק לנפט: הוגשה פניה לביהמ"ש נגד צו הסגירה של "כרמל אולפינים", רשת ב, 26.10.16

المحامية واكيم للشمس: ’بلدية حيفا تستعمل صلاحياتها وتغلق أحد المصانع‘, רדיו א-שמס, 26.10.16

מכתב משותף מארגוני הסביבה החיפאים ליועץ המשפטי לממשלה: מבקשים דיון חוזר בהרחבת התעשיות, שמעון בן עמי, זה פה, 26.10.16

חיפה הוציאה צו סגירה מיידי למפעל בז"ן, ביהמ"ש דחה את הביצוע, יובל בגנו, יונתן הללי, מעריב, 27.10.16

עיריית חיפה הוציאה צו סגירה למפעל החשוד בזיהום: "זה הכניס תושבים לפאניקה", חדשות 2 רשת, 27.10.16

מי דואג לבריאות הציבור?, ארז רביב, דבר ראשון, 28.10.16

 

 

 

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב