חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

פרס יו"ר הכנסת 2017 לעמותת אזרחים למען הסביבה

עמותת אזרחים למען הסביבה זכתה בפרס יו"ר הכנסת לשנת 2017 על פעילותה בתחום איכות הסביבה

טקס הענקת הפרס ייערך ביום 12.12.17 בשעה 14:30 באולם נגב בכנסת.

תודה לכל השותפים לדרך, לצוות, חברי ההנהלה היום ובעבר, תושבים, פעילים, מתנדבים ותורמים.

עמותת אזרחים למען הסביבה היא אחד הארגונים הסביבתיים הראשונים במדינה, היא פועלת מאז שנת 1990 ולאורך השנים הצליחה להשפיע רבות על המצב הסביבתי, להעלות את המודעות לנושאי איכות הסביבה ובריאות הציבור, ליזום ולקדם חקיקה סביבתית ולהניע את התושבים לפעולה.

להלן דברים שאמרה היום מנהלת עמותת אזרחים למען הסביבה עו״ד ג׳מילה הרדל ואכים בנאום שלה בטקס קבלת הפרס שהתקיים באולם נגב בכנסת:

עמותת אזרחים למען הסביבה ובערבית مواطنون من أجل البيئة התחילה לפעול בתחילת שנות התשעים, בזכות קבוצה קטנה של תושבות ותושבים אכפתיים מהגליל, וכבר בשנים הראשונות התושבים האלה ניהלו מאבקים, ניקו נחלים וחופים, פרסמו מידע על הזדהמות מקורות המים בגליל, הפגינו נגד הקמת אזורי תעשיה שיש בה סיכון לאוכלוסייה והגיעו לכותרות בתקופה שהמודעות לנושא היתה נמוכה מאד. ובשנת 1997 הם קיבלו את האות של השר להגנת הסביבה , ואחריו שורה של פרסים ואותות הוקרה נוספים וחשובים.
בזכות אנשים ונשים כאלה, ובזכות הפעילים, התומכים והתורמים – העמותה הקטנה מהגליל הצליחה לעשות שינוי גדול.
היא הצליחה להניע תושבים נוספים לפעולה כדי לשמור על הטבע ולהגן על בריאותם של מאות ואלפי תושבים מפני איומים סביבתיים שונים כמו מחצבות, תכניות בניה, מפעלים מזהמים בגליל ובמפרץ חיפה, לייצג תושבים בוועדות התכנון ובבתי המשפט וליצור מרחב משותף לפעילות של יהודים וערבים ביחד בנושאים שחשובים לשני הצדדים באותה מידה.
גם כאן במשכן הזה עשינו לא מעט עבודה, יזמנו והשתתפנו בהרבה דיונים של הוועדות, והצלחנו ליזום שני חוקים חשובים ולהכניס אותם לספר החוקים של המדינה בעזרת חברי כנסת כמו דב חנין שנמצא כאן היום – התיקון לחוק חופש המידע שמחייב רשויות לפרסם מידע סביבתי בצורה יזומה וחוק המזהם משלם שמאפשר הטלת עונשים באופן שתישלל הכדאיות הכלכלית של הגוף שפוגע בסביבה.
זה לא היה קל בכלל ועד היום זה לא קל. לא קל להיות ארגון שנמצא בצפון רחוק ממוקדי קבלת ההחלטות, רחוק ממוקדי הכוח והכסף. לא קל לפעול במקומות מאתגרים ונידחים. לא קל לפעול נגד האינטרסים של בעלי ההון הגדולים. לא קל להיות בעמדת המתנגד והלוחם, הרבה פעמים אפילו מול המשרד הממשלתי שאמור לשמור על הסביבה ובריאות הציבור. ובעיקר לא קל לפעול בשיתוף פעולה יהודי ערבי במקום שבו חוסר הצדק הסביבתי והחלוקתי זועק לשמיים והמתח הלאומי דומיננטי בחיים של כל אחד ואחת מאתנו יום יום.
על אף כל הקשיים, אנחנו מצליחים להמשיך לפעול ולהשפיע – ובעיקר מצליחים במשימה הקשה: לגרום לעוד אנשים להאמין ביכולת שלהם לעשות שינוי, לפעול כדי לשפר את מציאות החיים שלהם ולא להיכנע לאיומים הסביבתיים השונים ובעיקר לאלה שלא הפנימו את האיזון הנדרש בין קדמה, פיתוח וכלכלה לבין עקרונות הקיימות ובריאות האדם .
אני מודה ליו"ר הכנסת, לחברי וועדת הפרס, לכל הנוכחים שהצטרפו אלינו היום: חברים בעמותה, עובדים, ועד מנהל, פעילים, תומכים ותורמים וכמובן בני משפחה יקרים.

בתקשורת:

infospot

כפרניק

כלבו חיפה והצפון

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב