חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

צריכה נכונה בתחזוקת הבית

תעשה לי בית

בונים בית חדש? משפצים בית ישן? תהיתם באילו חומרים ומוצרים להשתמש? הנה כמה הצעות שיוכלו לעזור לכם בבחירת חומרי בנייה ליישום  בית איכותי, עמיד לאורך זמן, חסכוני בעלויות וכמובן- בריא לכם כמשתמשים.

מטלת תכנון הבית היא ללא ספק עסק תובעני ועתיר משאבים. לאלו מכם שחשבו שדי לשלם לאנשי מקצוע בכדי לקבל את בית החלומות, שווה לחשוב בשנית על מידת המעורבות שלכם בתהליך התכנון, הבינוי ואף בתחזוקה השוטפת. בענף הבנייה יש בעלי עניין רבים, בעלי אינטרסים שונים ומגוונים. אתם, כבעלי הבית, מטרתכם ארוכת הטווח היא שהבית יתפקד היטב ויהיה לכם לתועלת לכל אורך חייו. בכדי לממש את המטרה חשוב שתהיו חלק מהתהליך, הראו התעניינות ותהיו אתם הפקחים בכדי למנוע כשלים עתידיים.

אז איך מתחילים?
האתגר של העידן הנוכחי הוא לצמצם, "לעשות יותר בפחות". חשבו יחד עם המתכננים והיועצים שלכם היכן אפשר לחסוך בחומרי ומוצרי בנייה , על מנת למקסם מטרות בכל שימוש. זכרו- ככל שתשתמשו בפחות חומרים תחסכו יותר בהוצאות! כך למשל, שימוש בחומרים קלי משקל תפחית את כמות חומרי הפלדה ו/או הבטון לקונסטרוקציה.

לפני רכישת חומרי ומוצרי בנייה שונים מוטב לאפיין היטב את הצורך, על מנת לבצע רכישה מושכלת שתהיה משתלמת לאורך זמן מבחינה כלכלית, בריאותית וסביבתית. כצרכנים, יש לנו את הכח להשפיע! מאחר ומוצרי צריכה מיוצרים עבורנו ועל פי הצורך המבוקש.

לפניכם מספר כללי אצבע  פשוטים ונגישים אשר יוכלו לעזור לכם בבחירה נכונה יותר של חומרי ומוצרי הבנייה:

צמצמו את השימוש בחומרים רעילים או במוצרים בעלי רכיבים רעילים- עם השפע שיש כיום ניתן למצוא חלופות ידידותיות לסביבה ולמשתמש בעלות תחרותית. בדפי המוצר ובאריזתו נסו לזהות על פי סימנים מוסכמים (סמל הגולגולת, שמות מחשידים וכו').

השתמשו בחומרים ומוצרים מותאמים היטב לצורך- בכדי להימנע מרכישות חוזרות או מהחמרת בעיה שניסיתם לפתור מלכתחילה. למשל- דבק המיועד ליישום פנים לא יתאים תמיד  גם ליישום חוץ.

בחרו חומרי ומוצרי בנייה קלים לתפעול ותחזוקה- בכדי לא להיות תלויים באנשי מקצוע ולחסוך בהוצאות עתידיות. למשל- בחרו חלונות זכוכית שניתן לנקותם גם מבחוץ וכך תוכלו למקסם אור טבעי ואת הקשר עם הנוף.

העדיפו חומרי ומוצרי בנייה בעלי תו ירוק(Eco-label)– אשר פותחו לצורך הגנה על צרכנים. מוצר בעל תקן ירוק הינו מוצר שהשפעתו על הסביבה פחותה ביחס למוצרים מקבילים לו בשוק. שימו לב לסימן מאחורי האריזה ובדפי היצרן.

העדיפו חומרי ומוצרי בנייה מקומיים- מוצרים אלו מעודדים כלכלה מקומית וחוסכים את כל הזיהום שנגרם בעקבות השינוע. עקבו אחר התווית "מיוצר בישראל"

העדיפו חומרי ומוצרי בנייה בעלי תכולה ממוחזרת- מתוך מחשבה שכל חציבה של חומר בתול כרוכה בפגיעה בריאותית, בזיהום, בהריסת בתי גידול של חיות בר ובנוף היקר לנו.

קראו היטב את הוראות היצרן ואת גליון בטיחות בחומרים (MSDS)– בכדי ליישם את החומר באופן אופטימלי תוך שמירה על "עיקרון הזהירות המונעת".

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב