חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עמותת אזרחים למען הסביבה

קמפיין משרד הבריאות לתזונה נכונה פוסח על החברה הערבית

לתזונה של האדם יש השפעה לא רק על בריאותו, אלא גם על הסביבה. משרד הבריאות מקדם בשנים האחרונות תוכניות מבורכות לקידום אורח חיים בריא ומלחמה בתזונה הלקויה שגורמת לעליה מתמשכת במחלות לב, סוכרת והשמנה. במכתב ששלחנו אתמול לשר הבריאות שאלנו איך ייתכן שבתוך כל התוכניות האלה, במיוחד אלה שמיועדות לילדים, לא נעשה כל קמפיין בשפה הערבית?

النظام الغذائي له تأثير ليس فقط على صحة الانسان ولكن أيضا على البيئة. في السنوات الأخيرة تشجع وزارة طورت وزارة الصحة برامج لتعزيز نمط حياة صحي ومحاربة التغذية السيئة التي تسبب ارتفاعا مستمرا في أمراض القلبط السكري والسمنة. بالأمس بعثنا برسالة إلى وزير الصحة سألناه فيها لما لم يتم إطلاق حملة خاصة للأطفال باللغة العربية؟

 

קמפיין משרד הבריאות לתזונה נכונה פוסח על החברה הערבית, ג'קי חורי, הארץ, 14.6.16

למרות שבעיית ההשמנה בקרב ילדים ערבים חמורה יותר מאשר בקרב בני גילם היהודים, באתר משרד הבריאות אין מידע בערבית על נזקי הסוכר ואין תוכניות לקידום תזונה נכונה עבור הציבור הערבי

 

 

במכתב ששלחה לשר הבריאות יעקב ליצמן טוענת עו"ד ג'מילה הרדל ואכים, מעמותת אזרחים למען הסביבה, כי "הדרת הציבור הערבי מהתוכניות לקידום תזונה בריאה ומפרסומי ההסברה בעניין, במיוחד אלו המיועדים לילדים, משאירה ציבור זה מאחור בכל הנוגע לשינוי הרגלי התזונה והצריכה, ובהתאם גם משאירה אותו חולה יותר, כפי שהנתונים מצביעים כבר היום".

ממשרד הבריאות נמסר: "המשרד מפעיל תוכניות רבות לקידום בריאות במגזר הערבי, ובכלל זה במסגרת התוכנית 'אפשריבריא'. ניתן לציין כמה רשויות ערביות במסגרת הפיילוט שנערך בנושא לרשויות פעילות ובריאות. כמו כן נערכו פגישות רבות עם מנהיגות הקהילה הערבית במסגרת התוכנית". באשר לקמפיינים שנערכו השנה, אומרים במשרד הבריאות כי מתחילת ינואר 2016 ועד היום פורסמו 23 מודעות בנושאי בריאות בעיתונים בשפה הערבית.

ראיון ברדיו אל שמס مقابلة في راديو الشمس

 

 

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב