Search
Close this search box.
עמותת אזרחים למען הסביבה

ייזום הליכים משפטיים בנושאים עקרוניים וקידום פתרונות לבעיות מתמשכות

עמותת אזרחים למען הסביבה מנהלת ומשתתפת בתביעות ייצוגיות נגד גופים מזהמים בעקבות אירועי זיהום או מפגעים סביבתיים מתמשכים. מטרת התובענות הייצוגיות היא לחייב את גורמי הזיהום בפיצוי הציבור בגין הזיהום שנגרם וסילוק מפגעים מתמשכים. 

זיהום קרקע וריח מקומפוסט שלוחות

בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד “קומפוסט שלוחות” בטענה כי אתר הקומפוסט קולט כמות בוצה הגבוהה מיכולת הקיבולת שלו, ומפזר בוצה גולמית ולא מעובדת בשדות החקלאיים באזור, לרבות כאלו המשמשים לגידולי מאכל אדם. בתום חקירה של המשטרה הירוקה, הגיש המשרד להגנת הסביבה כתב אישום חמור נגד תאגיד “קומפוסט שלוחות” החברה המפעילה ומנהליה בגין זיהום מקורות מים, מפגעים תברואתיים חמורים ודיווחים כוזבים. כתב האישום שהוגש על ידי המשרד להגנת הסביבה מחזק את טענות העמותה.  

מפגעי ריח ממפעל אלקון במפרץ חיפה 

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד מפעל אלקון שהוא אחד המפעלים המזהמים ביותר באזור מפרץ חיפה ואשר היה אחראי במשך שנים רבות למפגעי ריח חזקים ביותר באזור הקריות וחיפה. התובע, תושב קרית חיים, מבקש מבית המשפט המחוזי בחיפה, בשמם של תושבי האזור, לחייב את המפעל בפיצוי התושבים על הנזק שנגרם להם כתוצאה ממפגעי הריח וזיהום האוויר הנ”ל. התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין נפתלי גולן ועורכת הדין ג’מילה הרדל ואכים מנהלת המחלקה המשפטית של עמותת אזרחים למען הסביבה. 

אירוע דליפת הברום מרכבת ישראל

בקשה לתובענה ייצוגית נגד רכבת ישראל בשם תושבי דימונה וסביבתה, אשר נפגעו כתוצאה מאירוע דליפת הברום שאירע ביום 14.03.2016. התביעה הוגשה על ידי תושבת דימונה בטענה כי נגרם לה ולתושבי האזור נזק שמתבטא ברגשות פחד וחרדה כתוצאה מהאירוע והשלכותיו, וכי הם מרגישים מאוימים ושאין מי שמפקח על כך שאירוע דומה או יותר חמור יקרה שוב.