logo Citizens for the Environment
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המשרד להגנת הסביבה הודיע כי בכוונתו להטיל קנס על חיפה כימיקלים

31.8.16

היום אחר הצהריים הודיע המשרד להגנת הסביבה על כוונתו להטיל עיצום כספי בסך 3,624,400 שקל על מפעל חיפה כימיקלים שבמפרץ חיפה, בעקבות בדיקות של המשרד שנערכו בין החודשים נובמבר 2015 למרץ 2016,  אשר גילו ארבע הפרות שונות בתנאי היתר הפליטה של המפעל:

1. במהלך בדיקת פתע שנערכה בנובמבר 2015, נמצא כי החברה חרגה בשיעור של כ-500% מערך הפליטה המרבי המותר למזהם פחמן חד חמצני (CO) מארובת דוד הקיטור.

2. בדצמבר 2015, נערכו שתי בדיקות פתע נוספות במפעל ונמצאו בארובה אחת חריגה בשיעור של 54%-40% מהריכוז המרבי המותר לתחמוצות חנקן (NO2).

3. באותו המועד, נמצאה חריגה בארובה אחרת בשיעור של 99%-43% מהריכוז המרבי המותר לתחמוצות חנקן.

4. בחודש מארס 2016 נערכה בדיקת פתע ונמצאה חריגה בארובה, בשיעור של 34%-22% מהריכוז המרבי המותר לתחמוצות חנקן.

 

ג'מילה הרדל ואכים מנהלת המח' המשפטית בעמותת אזרחים למען הסביבה: "ההחלטה הזאת של המשרד מוכיחה שהלחץ הציבורי עובד ואכן המשרד מתחיל סוף סוף לאכוף את החוק נגד המפעלים המזהמים. יחד עם זאת, עד היום המשרד לא סיפק לנו נתונים על קנסות ששולמו בפועל למרות שכבר שנתים אנחנו ממתינים למענה עם בקשות חופש מידע בנושא. גם בדוחות הביניים של התכנית הלאומית לא מעדכן המשרד על תוצאות ההליכים כלל…כך שלפי המידע שיש לנו ברוב המוחלט של המקרים המפעלים מערערים, תהליך הבירור נמשך חודשים רבים ואף שנים ובסופו של דבר, הקנסות מופחתים בצורה דרסטית. לכן אנחנו טוענים כי באזור רווי זיהום ועבירות סביבתיות כמו מפרץ חיפה דרושה אכיפה פחות מתפשרת והעמדה לדין פלילי של נושאי משרה – רק אכיפה כזו תביא להרתעה ולמימוש עקרון המזהם משלם"

ליאורה אמיתי מנהלת עמותת אזרחים למען הסביבה: "יש דפוס קבוע של חוסר אכיפה ורק בעקבות ביקורת ציבורית מופעלת יד קשה שהמשרד להגנת הסביבה אינו נוקט בה בשיגרה. עוד חשוב להדגיש ששורה ארוכה של עברות על הצו האישי יש גם לבז"ן בשנים 2012 ועד 2014 ועד כה לא הוטלו בגינם עיצומים כספיים וכמובן שעוד לא נפתחו הליכים פליליים, שהרי אם כל זה היה קורה – כולנו היינו שומעים על כך מזמן"

מפרץ חיפה

 

 

 

 

 

 

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב