logo Citizens for the Environment
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסערה במפרץ – החוקרים ואוניברסיטת חיפה עומדים מאחורי התוצאות ולא חוזרים בהם

לאחר שראשי המחקר זומנו לפגישה עם שרי הבריאות והסביבה ובתקשורת נשמעה ביקורת לגבי טיב המחקר והנתונים, יצאו אוניברסיטת חיפה וצוות החוקרים בהודעה כי הם עומדים מאחורי המחקר שהם עורכים ולא חוזרים בהם מהנתונים.

 

 

החוקרים תוקפים: "עומדים מאחורי נתוני זיהום האוויר במפרץ חיפה"רותם אליזרע, 2.2.16, Ynet

בהתייחסות ראשונה מאז פורסמו הנתונים על הסכנה לתינוקות מזיהום אוויר במפרץ חיפה, יוצאים החוקרים שערכו את המחקר נגד "גורמים עלומי שם" כשהם תוקפים במרומז את משרד הבריאות: "המחקר אושר מראש"

 

החוקרים: "עומדים מאחורי הנתונים"חיים ריבלין, 2.2.16, חדשות 2

החשיפה במהדורה המרכזית של נתוני המחקר על הזיהום במפרץ חיפה והפגיעה בעוברים עוררה סערה גדולה וגם ביקורת על החוקרים מאוניברסיטת חיפה. אחד מהם מבהיר בשיחה עם חדשות 2 Online: "דוח הביניים למעשה הושלם ויוגש בקרוב לחברי ועדת ההיגוי"

 

אוניברסיטת חיפה מגיבה לביקורת: צוות החוקרים עומד מאחורי מחקר הזיהוםנעה שפיגל, עידו אפרתי, 2.2.16, הארץ

גורמים מקצועיים מתחו ביקורת חריפה על המחקר, שגורס לפי ממצאים ראשוניים כי תינוקות במוקדי הזיהום נולדים עם ראש קטן מהממוצע. גורם בוועדת היגוי המחקר: "לנתונים אין אחיזה במציאות"

 

חוקר בכיר במחקר הסרטן בחיפה: "מפעילים עלינו לחץ פוליטי"אלי לוי, 1.2.16, nana10

מנתונים שמודלפים ממחקר שצפוי להתפרסם בשבועות הקרובים, בנוגע לזיהום האוויר במפרץ חיפה והקשר שלו לסרטן ומחלות נוספות עולה תמונה קשה, עם ממצאים שעשויים להדאיג מאוד את תושבי הסביבה. בעדותו של אחד הבכירים בצוות המחקר הוא טוען: "מופעלים עלינו לחצים פוליטיים להפסיק את המחקר"

 

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב