logo Citizens for the Environment
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסערה במפרץ – שרי הבריאות והמשרד להגנת הסביבה מזמנים מיד את החוקרים לפגישה

מיד לאחר פרסום הנתונים קראו שר הבריאות והשר להגנת הסביבה למנהל המחקר פרופ' בוריס פורטנוב מאוניברסיטת חיפה, בכדי לשמוע פרטים ולהבין את הנתונים הראשוניים העולים מן המחקר שנחשפו ומדברים על משקל ילודים והיקף ראש קטן בשכונות סביב אזורי זיהום תעשייתי במפרץ חיפה.

 

 

השר גבאי: "הכרנו את הדו"ח, אבל לא את נושא תחלואת התינוקות"דן לביא, דניאל סריוטי, מיטל יסעור בית-אור, 1.2.16, ישראל היום

המחקר על פיו תינוקות נולדים עם היקף ראש קטן, ממשיך לעורר סערה: השר להגנת הסביבה ושר הבריאות נפגשו עם מחבר הדו"ח. ליצמן: "אם זה נכון, אסור לעבור לסדר היום". ארגונים ירוקים: "הנתונים צריכים לטלטל את אמות הספים"

 

חוקרי אוניברסיטת חיפה שגילו ממצאים קשים על השפעות זיהום האוויר על תינוקות נקראו לפגישה דחופה עם שרי הבריאות ואיכות הסביבה. רמב"ם הורה לרופאיו לשתוק. מזכ"ל איגוד רופאי הילדים: "לא רוצים להתראיין, זה רק מוסיף פאניקה". כחלון: "ממשלות ישראל לדורותיהן לא טיפלו במפגע"

 

השרים על מחקר התינוקות והזיהום בחיפה: "לא ידענו, הנושא מזעזע"רותם אליזרע, 1.2.16, Ynet

החוקרים שגילו ממצאים מדאיגים על תינוקות בשכונות המזוהמות נקראו לשיחה דחופה אצל שר הבריאות ליצמן והשר להגנת הסביבה גבאי, שאמר: "רוצים לוודא שהם עשו את כל הבדיקות". גורמים במשרד הבריאות: "לא פוסלים את המחקר, אבל מבקשים הבהרות"

 

ביקורת על מחקר הזיהום בחיפה: ממצאים ראשוניים שזורעים פאניקה מיותרתעידו אפרתי, נגה שפיגל, צפריר רינת, 1.2.16, הארץ

גורמים מקצועיים אומרים כי המחקר שהחל במארס דורש בחינה מדעית של כמה שנים. הערב קיימו נציגים ממשרדי הבריאות והגנת הסביבה ישיבה מיוחדת בנושא

 

ליצמן מודאג ממחקר השפעות זיהום האוויר בחיפהדקלה אהרן שפרן, 1.2.16 רשת ב'

ח"כ עודה: הממשלה מפקירה את תושבי חיפה

 

מחקר התינוקות במחלוקת: 'נותרנו ללא תשובות', יאיר קראוס, 1.2.16, nrg

גורם בכיר במערכת הבריאות הביע הסתייגות מהשאלות והמסקנות שעלו במסגרת תחקיר זיהום האוויר בחיפה: "יש שאלות שנותרו פתוחות גם בהיבט של שיטת המחקר וגם בהיבט הפרשנות"

 

שר הבריאות: "הנתונים על חיפה מדאיגים, לא נעבור לסדר היום"אורית בראון אגמי, 1.2.16, מעריב online

יעקב ליצמן התייחס לסערה סביב בתי הזיקוק: "קבעתי ישיבה יחד עם השר להגנת הסביבה כדי לדון בהשלכות המחקר, זה דורש טיפול מיידי

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב