logo Citizens for the Environment
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

?מחר חוזרים לספסל הלימודים – ומה עם הקרינה

קרינה אלקטרומגנטית במוסדות חינוך – הדו"ח המלא

 

לקראת חזרתם של קרוב לשני מיליון תלמידים ללימודים, היום (31.8.15) מתפרסם דוח מקיף החושף נתונים מטרידים על הטיפול והבקרה בקרינה האלקטרומגנטית המופצת בסמוך ובתוך מוסדות חינוך ומסכנת את בריאותם של התלמידים. עמותת אל"ס (אזרחים למען סביבה) עמלה במשך קרוב לשנה על הכנת הדוח, החושף את אוזלת ידן של הרשויות האמונות על שמירת בריאות תלמידי מערכת החינוך.

הרשויות מצפצפות על הממשלה – ומגבירות את חשיפת ילדינו לסרטן, עדי חשמונאי, 31.8.15, וואלהNEWS

 

למרות שבעבר נמצאו רמות חריגות של קרינה בלתי מייננת בגנים ובבתי ספר, קובע דוח של עמותת "אזרחים למען הסביבה" שאין כל מעקב ובדיקות סדירות. הממשלה הטילה את האחריות על הרשויות המקומיות, אך מהנתונים עולה שבשנתיים האחרונות בוצעו מדידות רק ב-7% ממוסדות החינוך

קרינה מסוכנת? הרשויות לא בודקות, 31.8.15, חדשות 2

 

עמותת "אזרחים למען הסביבה" מפרסמת הבוקר, יום לפני פתיחת שנת הלימודים, תזכורת לסכנות הקרינה האלקטרומגנטית הבלתי מייננת במוסדות החינוך. על פי הנתונים שהובאו מהמשרד להגנת הסביבה, ב-54 אחוזים מתוך 1,616 בתי ספר שנבדקו, ברוב הערים הגדולות בישראל, ישנה קרינה חריגה במידות שונות. וגם: איך תימנעו מקרינה כזו בבית הספר ובכיתת הלימוד?

דוח: ביותר מחצי ממוסדות הלימוד שבדק המשרד להגנת הסביבה יש קרינה מסוכנת, ניק קוליוחין, 31.8.15, חדשות 10

 

ערב פתיחת שנת הלימודים תשע"ו ושנה לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה שקבע כי קיימת חוסר בהירות מוחלטת בכל הקשור למשמעויות חשיפת תלמידים לערכי קרינה אלקטרו מגנטית גבוהה, מתפרסם הבוקר (יום ב') דו"ח מקיף החושף נתונים מדאיגים על הטיפול והבקרה בקרינה האלקטרומגנטית המופצת בסמוך למוסדות חינוך ומסכנת את בריאותם של התלמידים, כך לטענת עמותת אזרחים למען הסביבה.

סכנה בכיתה: המדינה לא בודקת את רמת הקרינה, יאיר קראוס, 31.8.15, nrg

 

קרינה חריגה התגלתה ב-30 מוסדות חינוך בחיפה, כך עולה מדו"ח אותו פרסמה הבוקר עמותת אזרחים למען הסביבה. עיריית חיפה: "בכל המוסדות בהם נתגלו הליקויים ננקטו אמצעים מיידים להסרת המפגעים. בימים אלה יחל טיפול בביצוע מיגון על פי הנחיות הדו"ח". עורכת הדו"ח, גמילה הרדל ואכים: "הדבר הכי בולט שנתקלנו בו במהלך הכנת הדו"ח, היה חוסר הבהירות הקיים בהנחיות בנושא".

קרינה חריגה התגלתה ב-30 מוסדות חינוך בחיפה, סמר עודה, 31.8.15, חי פה

 

 

כתבתה של יעל עבאדי "קרינה מסוכנת" בעקבות הדו"ח

מהדורה ראשונה, ערוץ 2, 31.8.15

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב