logo Citizens for the Environment
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כך הסתיר המשרד להגנת הסביבה מהציבור נתוני זיהום במפרץ חיפה 3.3.16

עדי חשמונאי, וואלה! NEWS

בהצהרות בכירי המשרד על הטענות לחריגות של מפעלי בז"ן מתקני איכות האוויר נטען כי הבדיקות בשנים האחרונות תקינות. אלא שמסמכים מעידים כי המפעלים חרגו עשרות פעמים מהתקנים. במשרד טוענים שחקירת הזיהום יסודית, אך לא התייחסו להסתרת המידע

על בסיס ההצהרות המרגיעות שנתנו בכירי המשרד להגנת הסביבה בתגובה לסערה הציבורית על עודף התחלואה במפרץ חיפה, ניתן היה לשער כי הנתונים החדשים שסיכמו את שנת 2015 והביאו לזימון לשימוע הפתיעו את אנשי המשרד. השר להגנת הסביבה, אבי גבאי אמר לפני כשלושה שבועות: "הבעיה המרכזית בחיפה היא שיש הרבה מאוד מפעלים פטרוכימיים שכל אחד מהם עומד בתנאים שלנו. אין שם מפעלים שפועלים בניגוד לחוק. הם עומדים בתנאים". אלא שמנהל מחוז חיפה של אותו משרד ממש, חתום על מכתבים החושפים כי שלושה מארבעת המפעלים שבמתחם בז"ן, חרג עשרות פעמים מהתקנים שנקבעו לו בצווים האישיים גם בשנים 2014-2012.

"המכתבים האלה יצאו לרמת המנכ"לים והסמנכ"לים במשרד, לכל אלה שטוענים חדשות לבקרים שהמפעלים לא חורגים מהתקנים", אמרה ליאורה אמיתי, מנכ"לית עמותת אל"ס (אזרחים למען סביבה), שניהלה עד לאחרונה מאבק משפטי מול המשרד להגנת הסביבה לטובת קבלת מידע על פליטות המפעלים. "מכתב ההתראה שמנהל המחוז הוציא היה צריך לצאת עם הזמנה לשימוע. לא רק שהמשרד חיכה שלוש שנים עד לטיפול בעבירות שבוצעו לכאורה ב-2012, אלא גם שמאז שהוא שלח את ההתראה, ממרץ 2015 ועד עכשיו, הם לא זימנו את הנהלת בז"ן לשימוע על החריגות הללו? איזה הליך אכיפתי נפתח נגד תשלובת בז"ן בגין החריגות הללו אם הם אפילו לא זומנו לשימוע? לא רק שהם לא עושים מספיק הליכי אכיפה, הם גם מעזים לשקר לציבור…במקביל, בכל הזדמנות כשעולה לדיון נושא ההרחבה של בתי הזיקוק, הם תומכים בכך למרות שהם יודעים שמדובר במפעל שעובר על החוק באופן קבוע. איזה מסר הם משדרים למפעל? למה שהמפעל יחשוש בכלל מהרגולטור שלו?".

"גם הסגנית של מנהל מחוז חיפה אמרה ביום ראשון שעבר בדיון של הוועדה לביקורת המדינה שהמפעלים לא חורגים מהתקנים ושהם כל הזמן רק מקטינים את הפליטות. האם היא דוברת אמת? מה גורם לאנשי המשרד להגנת הסביבה לעמוד ולשקר במצח נחושה? מה גם שאנחנו רואים כאן פעולות וידע שהם מוסתרים מעיני הציבור. על מי הם מסנגרים? שנים שאנחנו אומרים שזה המשרד להגנת התעשייה, והנה עוד הוכחה".

 

 

חשיפה: כך הסתיר המשרד להגנת הסביבה מהציבור נתוני זיהום במפרץ חיפה, עדי חשמונאי, 3.3.16, וואלה! NEWS

 

בשל הלחץ הציבורי: האם המשרד להגנת הסביבה חוזר בו מתמיכתו בהרחבת בז"ן, עדי חשמונאי, 7.3.16, וואלה! NEWS

שתף

עוד באותו עניין

חדשות

סיכום פעילות העמותה בתקופת המלחמה

  אנחנו עוקבים מאז תחילת המלחמה אחר ההשפעות שלה גם ברמה המקומית, ובפרט על תפקוד הרשויות המקומיות הערביות. עבדנו בתקופה זו בתחומים אלו: ניטור ומעקב